Brev:
Dagsplan - 4 mdr.
24. februar 2009
Alder:
4 mdr.
Dagsplan - 4 mdr.
Kære Helen
Idag er vores lille dreng blevet 4 måneder og jeg vil til forsigtigt at introducere noget fast føde. Jeg havde egentlig besluttet mig for at vente, da jeg kun skulle op én gang mellem 23 og 6, men nu er nætterne ikke så rolige længere.
Jeg ved heller ikke hvordan jeg tackler det med lure sidst på dagen i forhold til at holde ham vågen indtil sengetid. Hvor mange lure skal et barn på 4 mdr have?
Vores dag ser som regel sådan ud:
Kl.6 Vågner, får bryst, falder lidt i søvn ved brystet
Kl.7 Står op
Kl.8.30 Får bryst og puttes
Kl.9.15 Lulles videre i søvn
Kl.10.00 Vågner, får bryst
Kl.11.30 Får bryst og puttes
Kl.12.15 Lulles videre i søvn
Kl.13.00 Vågner og får bryst
Kl.14.30 Får bryst og puttes
Kl.15.15 Vågner, kan som regel ikke lulles videre i søvn
Kl.17.00 Forsøges at lægges til lur, meget svært
Mellem kl.15.15 og 19 tanke op
Kl.19 puttes til natten
Kl.19.45 Sut
Kl.23 "Vækkes", får bryst
Kl.01 Sut
Kl.03 Bryst
Kl.06 vågner
Det var sådan det så ud. Nu vågner han mange gange mellem kl.03 og 6 og får sut. Samtidig har vi ikke altid held med at få ham til at sove mere end 45 min til lur og nu lige idag har han sovet 20 min!!
Enten sjatspiser han eller også spiser han hurtigere. Han er hvert fald begyndt at ligge kortere tid ved brystet.
Hvad sker der? Hvad kan vi gøre?
Kan du give et bud på en "normal" dagsplan.
Og så er han iøvrigt verdens gladeste dreng, når han er vågen og så tilgiver man alt. Men det ville da være dejligt med et par gode råd.
Med venlig hilsen
Signe